Dagje bodrum shopping

8 september 2018 - Kos, Griekenland

Hallo iedereen ,

Onze vakantie vliegt hier voorbij... Gisteren zijn we een dagje gaan shoppen naar bodrum in turkije , om 8u15 reden we met het openbaar vervoer (lees oude autobussen ) naar Kos. Dan moesten we nog een kwartiertje stappen naar de haven.  Onderweg zagen We de sporen van de aardbeving verleden jaar . Zoiets hebben We nog nooit gezien! Scheuren in het voetpad en losse tegels overal  .We werden er verwacht tegen 9u30, maar we waren er al om 9u. Dan al aangeschoven voor de paspoortcontrole en dan was het wachten op de catamaran die vanuit Turkije kwam. We zouden om 10u15 kunnen inschepen ....alleen was er geen catamaran te zien ...om 11u is hij gearriveerd dus iedereen stond te drommen om op de boot te geraken ..maar gelukkig hield een organisator iedereen tegen om rustig naar de boot te stappen. .

Om 11u15 zijn we dan overgevaren en in 20 minuutjes waren we er al. We hebben dan een taxi genomen naar het centrum ,was toch 5 minuutjes rijden . Daar was het de ene winkel tegen de andere en allemaal zeiden ze : we make a good price for you  😃😄😉.  Ze spraken zelfs een beetje Nederlands ha ha. Wat t shirts voor Alain gekocht en ook nieuwe short. Kan er weer tijdje tegen ..daarna zijn we lekkere vis gaan eten in het haventje. En frietjes ! Die hadden we hier nog niet gezien 😁.nog wat rondgekuierd in het stadje ,sangria gedronken in een Spaans restaurantje , en terug de taxi genomen naar de andere haven . Daar weer door de paspoortcontrole en de boot op . Rustig over gevaren en terug in kos stond er een reuzefile aan te schuiven aan de paspoortcontrole daar er meerdere boten van overal terug gekomen waren . Zeker half uur aangeschoven tegen dat we er door waren ,.,dan nog op terrasje iets gedronken rechtover de bushalte. We waren de eerste op de bus en blij dat we konden zitten.dat shoppen is echt vermoeiend he in die warmte.... Het was een heel vriendelijke buschauffeur die telkens de haltes afriep alsook de bijbehorende hotels. Bij het wegrijden zwaaide hij zelfs nog eens naar ons .,..dan naar het hotel, douchen en gaan eten en rustig de dag afgesloten met een cocktail ...weer mooie dag die voorbij was en supergoed geslapen ... vandaag zwembadmorgen gedaan en deze namiddag gerust aan het strand na lang zwemmen in zee ... resultaat dat er nu een kreeftenbuikje naast mij ligt in bed 🦀🦀🤣🤣 slaap wel

Och ja we zagen op facebook dat Mia en William vertrokken naar ....kos !!!meteen gereageerd en ze zitten aan de bovenkant van kos stad en wij aan de onderkant ,maar dat is ongeveer 7 km van elkaar.  We spreken maandag eens af want dinsdag vertrekken wij alweer naar huis . Da's ook toevallig en we wisten niks van elkaar af 😂wat een mooie suprise is dat .,, tot later allemaal x