Dag 4 bezoek stadje kos

6 september 2018 - Kos, Griekenland

Hier zijn we weer. Gisteren hebben we een fiets gehuurd aan ons hotel en langs het baantje aan de kust naar het centrum van kos gereden,  eerst reden we tot aan het haventje om onze overzet naar bodrum te reserveren, met de catamaran, voor vrijdag. Zo hebben we zeker plaats. Iedereen verwonderde zich erover dat we geen visum hoefden te nemen. Die heb je enkel nodig als je er ook overnacht. Een dagverblijf kost je enkel 5 euro aan taks. Ook de overvaart is helemaal niet duur. 15 euro heen en terug . Dat zou je bij ons niet moeten verwachten, denk maar eens aan de overvaart prijzen naar uk . Voor dezelfde prijs vaar je hier vier a vijf keer heen en terug !

Daarna zijn we te voet het stadje ingetrokken . Eerst kwamen we uit op een geologische opgraving ( zoals zovele hier in griekenland) waar een grote tempel moet gestaan hebben , er een beetje in rondgewandeld en heel veel foto s genomen ,van hoe ze in die tijd al steen konden uitbouwen. Vooral oma veel interesse.

Daarna wandelden we  het stadje verder in waar er van de synagoge ernstige schade te zien was van de aardbeving vorig jaar. De grote burcht in de haven was trouwens ook niet toegankelijk voor het publiek voor herstellingswerken. Ook hier had de aardbeving lelijk huisgehouden .....

Even verder bezochten we een Romeins huis die ze heropgebouwd hebben op de opgegraven muren. Heel interessant . Mooie mozaiekvloeren gezien en  overal de uitleg wat er vroeger in die delen was zoals badhuis , eetkamer, keukengedeelte ,slavenverblijven ,en zelfs de toiletten ! Die Romeinen waren al slimme mensen ze hadden zelfs al watervervoer via stenen buizen !!

Na dit bezoeken knorden onze magen . Opa koos voor lekkere sardientjes oma had wat minder geluk, door mondonsteking hield ze het op spaghetti napolitana , die ze toch wel superlekker vond 😋

Dan hebben we nog wat rongekuierd in de gezellige winkelstraatjes waar oma nog leuk kleedje kocht en opa 2 t shirts... weer alle 2 content.we fietsen terug naar ons hotel tegen de avond waar we gereserveerd hadden in ons hotel zelf ,voor het Chinees restaurant . Daar was het eten absoluut niet lekker 🤔😑, de saus was veel te zout. Moest met currysaus zijn maar daar trok het in de verste verte niet op... Het tafeltje naast ons moest die mevrouw dringend een glas water hebben ze stond gewoon in brand  van de pikante saus..., en tegen dat wij iets niet lekker vinden moet het toch al serieus misgaan ......NIET voor herhaling vatbaar.....

Nog na genoten op het terras en geblust met een lekkere cocktail hurricane waar oma wat happy van werd en heel goed geslapen heeft 😅😅🤣

Vandaag 5de dagje  houden we het zeker eens rustig. Gezellig rustig op terras deze morgen na weer eens lekker ontbijt met veel fruit erbij. Blog invullen en straks wat zwemmen in het zwembad ,    by the way,...jullie kunnen ook reageren op mijn blog bij reacties. Gewoon jullie naam opgeven en tekst intypen 😁NIET op vind ik leuk klïkken want dan komt het op facebook en dat hebben we liever niet .. vele groetjes uit het gezellige rustige ramira beach hotel

1. Francis & magda:
    7 september 2018
    hier cis & magda
    we zijn heel blij voor jullie dat reis goed meeval geniet er maar van

groetjes cis & magda .